Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující výběr třídního učitele na základní škole
Šalamova, Ildikó ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá definováním faktorů, které významným způsobem ovlivňují rozhodnutí vedení základních škol při výběru třídního učitele z hlediska prováděných personálních činností. Výběr a obsazení pracovní pozice třídního učitele vhodným kandidátem je zodpovědná a náročná personální činnost každého vedoucího pracovníka ve školství. Náročná z důvodu, že třídní učitel je v mnoha ohledech nejvýznamnější osobou, která každodenním úzkým kontaktem s klienty, a to nejen žáky, jejich rodiči, veřejností, zřizovatelem, kolegy, spoluvytváří a prezentuje image školy. V určité míře je možné tvrdit, že svým počínáním reprezentuje organizaci navenek a svým jednáním ovlivňuje, jakým způsobem je organizace-škola vnímaná okolím. Na základě výsledků předvýzkumu byly stanoveny základní skupiny faktorů, které ovlivňují výběr třídního učitele, a které byly následně ověřeny hlavním výzkumem. Zjištěné faktory jsou rozděleny na skupinu faktorů personálního charakteru a skupinu faktorů, které vyplývají z kompetencí učitelů. Interpretované výsledky výzkumu poslouží začínajícím ředitelům jako návod a pomocník při výběru třídního učitele. KLÍČOVÁ SLOVA třídní učitel, velikost úvazku, vnitřní a vnější zdroje výběru, výběr na základě kompetenčního modelu

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.